Entrepreneurial Education as a Method: The Case of Minor in Entrepreneurship and Innovation of Uff

Authors

  • Fabiane da Costa e Silva fabianecostaesilva@id.uff.br
    Programa de Pós-Graduação Em Gestão e Empreendedorismo da Universidade Federal Fluminense (PPGE-UFF)
  • Rafael Cuba Mancebo cuba.mancebo@gmail.com
    Programa de Pós-Graduação em Gestão e Empreendedorismo da Universidade Federal Fluminense (PPGE-UFF) Departamento de Administração da Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro (IAG/PUC-Rio.
  • Sandra Regina Holanda Mariano sandramariano@id.uff.br
    Programa de Pós-Graduação em Gestão e Empreendedorismo da Universidade Federal Fluminense (PPGE-UFF)

DOI:

10.14211/regepe.v6i1.411

Keywords:

Education, Entrepreneurship, Method, Practices.

Abstract

The purpose of this paper is to present entrepreneurial education as a teaching method, understood as a way of combining theory and practice. Therefore, it was used the framework developed by Neck, Greene & Brush (2014) that showed five practices that should be considered for the teaching of entrepreneurship in this perspective: creation, empathy, experimentation, games and reflection. The study design was a case study in depth that shows the Minor course in Entrepreneurship and Innovation (MEI) of Universidade Federal Flumimense (UFF). It is expected that this work will allow a reflection on the agendas for entrepreneurial education in Brazil and also think about it as a way to improve education and the social and economic conditions of Brazil.

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Author Biographies

Fabiane da Costa e Silva, Programa de Pós-Graduação Em Gestão e Empreendedorismo da Universidade Federal Fluminense (PPGE-UFF)

Mestre em Administração pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRGS, Porto Alegre, (Brasil). Colaboradora pela Universidade Federal Fluminense – UFF, Rio de Janeiro.

Rafael Cuba Mancebo, Programa de Pós-Graduação em Gestão e Empreendedorismo da Universidade Federal Fluminense (PPGE-UFF) Departamento de Administração da Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro (IAG/PUC-Rio.

Doutorando em Administração de Empresas pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro – PUC/RIO, (Brasil). Professor Substituto pela Universidade Federal Fluminense – UFF, Rio de Janeiro.

Sandra Regina Holanda Mariano, Programa de Pós-Graduação em Gestão e Empreendedorismo da Universidade Federal Fluminense (PPGE-UFF)

Doutora em Engenharia de Sistemas e Computação pela Universidade Federal do Rio de Janeiro - UFRJ, (Brasil). Professora associada ao Departamento de Empreendedorismo e Gestão da Faculdade de Administração e Ciências Contábeis, Universidade Federal Fluminense – UFF, Rio de Janeiro.

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Published

2017-04-01

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How to Cite

e Silva, F. da C., Mancebo, R. C., & Mariano, S. R. H. (2017). Entrepreneurial Education as a Method: The Case of Minor in Entrepreneurship and Innovation of Uff. REGEPE Entrepreneurship and Small Business Journal, 6(1), 196–216. https://doi.org/10.14211/regepe.v6i1.411

Issue

Section

Research article (Theoretical-empirical)

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